Sunday, November 28, 2010

si Mek Auu

meowwngeeengaowwww (bunyi mengada si mek auu. dia sgt gegeh dan suka buat bunyi 'meow' macam lagu)

mek auuuuuuuu










mek au ialah seekor kucing yang gedik dan manja





Nama: Mek Auu. (aku men hentam ja pggil awal2 time nak bagi dia makanan pastu bila pggil ‘mekk auuu…’ dia terus lari lari itik mai gesek2 kaki *sangat menggelikan sebab time tu bukan aku bela dia ka apa. Kucing sesat ja*. Pastu mak dan para2 pengikut yg lain pun dok pggil Mek Auu.)


Habeh PMR aku mmg tak penah pi skolah dah. Pi sekolah pun dua hari ja sbb ada jamuan.
Jadi byk aku habehkan masa dgn si Mek Auu KU SYGGGGG. Aku dah mula berani sentuh dia. Yeahhh. Dan lama2 semakin lama semakin melarat sampai boleh dukung dia yg gemuk mcm tong dram.



Umur : tak tau. Sebab baru jumpa dia bulan 6 tahun ni. Dia yg mai rumah sendiri. Dia suka dok depan rumah dok meow meow manja. Tp aku sikit pun tak tetarik,menjijikkan lagi adalah. Pastu posa.. makanan sahur tak habeh dok bagi kat dia. Tpi dia tak bapa makan kononnya memilih makanan.

Jantina: perempuan. Tapi tak tau agama& bangsa apa.

Latar belakang: dia penah dibela oleh orang sebelum ini. Pastu maybe sesat ka org tauk ka apa ?wallahhuqalammmm…. ini adalah berdasarkan cara2 & ciri2dia yang anehh.





Cirri cirri semula jadi :




a) Penakutt

Sememangnya dia mmg penakut. Org yg tak kenal mai rumah trus celapak pi sembunyi,tak berani nak kluaq langsung.



b)Gedik&manja

Dgn sapa2 yang dia dah besa tgk muka saja dia suka mai gesek kepala dia kat kaki. Tp kalau dia mai gesek2 kat aku selalu aku tendang ja.
Pastu dia suka ikut aku p mana ja. Dalah suka lari mcm itik sbb punggung dia gemuk. Pastu aku behenti dia terlajak pastu dia patah balik.
Dulu dia dok meow2 depan rumah kalau mak aku takda aku suka halau dgn menyapu tak pun bulu ayam. Tapi kini belaian manja yg aku bagi kat dia haaaa.haha




c) Otak cair si Mek Auu

Dia pregnant hari tu. Perut dia mmg boroi gilaa. Pagi petang siang malam dok asyik makan ja. Whiskes dia tak makan. Dia makan makanan apa ntah yg tak da jenama. Kdg2 aku buat dek ja. Pastu dia p tolak bagi jatuh tong yg ada makanan tu. ‘Gedebummmm….’ Nah, Asam betuii.
Satu hari tu dia menghilang,(mak aii,lega hati aku) ingat dia mati dah ka apa ka. Tut tut mlm tu time aku lepak2 dgn mak aku kat buaian depan rumah dia mai kat mak aku. Pastu dok bunyi meow2 gedik dok gesek kaki mak aku mcm nak ajak mak aku ikut dia. Pastu mak aku pun ikut la ckp dia lalu mengabaikan aku dok sorg2 kat buaian(geram la konon). Pastu mak aku gelak2 kat sana. Pastu aku pun pi. Oh rupa2nya dia tunjuk baby dia 3 ekoq kt dalam stor. Tak comeipun,mata pun tak nmpak.=___=





Mekk Auu ku syg busuk2,I syg u….u syg i?

No comments: