Monday, November 1, 2010

Goodbye mak ;[

1.11.2010,tarikh yang mak aku dok tunggu tunggu. Kesian mak aku. Nak pi sana pun kena selesai banyak kerja kerja. Kalau kerja rumah memang la kena setle semua tapi ni kerja kerja kat office.

BANJIR….. kawasan rumah aku dibanjiri air mcm sungai. Nasib rumah aku atas bukit maka jadi lah mcm pulau. Tak boleh kluaq mana . rumah org lain air masuk habeh dalam rumah. barang apa suma dok terapung. Kain kain dalam depa pun free ja air bawak. Mau dak,hijan dari pagi sampai mlm tak penah nak berhenti.

Pukul 4 baru mak aku bangun kepala daripada laptop. Pastu pi rumah tok aku kumpul ramai ramai baca doa slamat.
Maknjang aku n paknjang aku pun pi makkah jgk sekali dgn mak aku. Awal awal ingat tak boleh lalu terus jalan nak keluar. Tapi main redah ja air banyak pun. Pastu selamat sampai airpot. Sampai petang, padahal flight pkul 9malam. Lepas mghrib mcm tu, kaklong aku sampai dari maktab dia. Tapi dia tak boleh ikut kami balik rumah sbb esok dia ada exam. Dalam pkul 8mcm tu rasa mcm mana ntah. Aku nak gtau pun taktau. Macam takmau bagi ja mak aku pi. Oh god,gonna miss my mak so much! Makkkkkkkkkk nak ikut.

Then then then..balik. aku terpaksa kena drive sendiri . tapi maklang drive kreta dia, pastu kreta paknjang aku paklang aku yg drive. Depa follow aku dari blakang. Besalah takut aku jd apa apa la kan. jalan nak masuk rumah aku air naik banyak. Mmg banjir teruk.
Tapi tetap redahhh ajaaa …;]

Selamat sampai rumah. Maka akulah ibu sekarang sbb mak aku takda. Rumah tok aku dgn rumah aku jarak dlm 200meter mcm tu ja. Tapi tengah tengah antara jalan nak pi rumah tok aku kawasan rendah. Maka banjir yang ‘yaqmat yaqmat’. Try ja redah pastu tiba2 kreta tak boleh nak pi dah. Mak ai,penik kut. Pastu try try lagi Alhamdulillah kreta jln jugak. Makanya esok kami semua tak boleh pi rumah tok aku. Lapaq kena masak sendiri ma.
Hurm,mlm ni rasa sunyi gila. Slalu malam2 mesti dok sembang2 tipu dgn mak aku.
Mak oh mak. smoga dpt buat ibadat dgn sempurna & smoga slamat pergi and slamat balik.
;) ;(

No comments: